praca zdalna wady i zalety co trzeba wiedzieć

mamy ogólno światową pandemię, krach gospodarczy 2020 jakiego nowożytna polska i świat nie widział

izolacja od innych ludzi i przymus pracy zdalnej

jakie ma skutki dla gospodarki i internetu i jak prowadzić firmę w czasach zamknięcia sklepów?

jako że „świat realny” stanął w miejscu, biznes, pieniądze i praca a co za tym ludzie mimo woli zostali zmuszeni do wejścia w świat internetu

praca zdalna, szkolnictwo online, video konferencje – scenariusze sience-fiction stały się rzeczywistością

praca zdalna w czasach obostrzeń rządowych to potrzeba zupełnie innego niż do tej pory spojrzenia na biznes

firmy które do tej pory działały w 90% stacjonarnie zostały zmuszone do wysłania pracowników do domu i do pracy zdalnej przy założeniu, że nie wysłały pracowników na urlopy płatne, L4 albo bezpłatne aby tylko przetrwać w aktualnej rzeczywistości

jakie narzędzia firmy mogą i wykorzystują w pracy zdalnej:

team wiever – najpopularniejsze narzędzie do pracy zdalnej, najprostsze możliwe w obsłudze, drogie, ale bardzo wygodne, można je używać zarówno na komputerze stacjonarnym, laptopie jak i telefonie komórkowym, rozwiązanie za pomocą którego my udzielamy klientom wsparcia zdalnego oparte jest właśnie na team wiever. Rozwiązanie którego my używamy, aby klientowi było jak najprościej się do nas podłączyć, jest maksymalnie okrojone z funkcjonalności, aby podczas rozmowy telefonicznej można było w sposób jak najprostszy i najszybciej jak to możliwe, przy zachowaniu maksimum prostoty podłączyć się do pulpitu komputera klienta i móc zobaczyć jego problem i udzielić wsparcia informatycznego

e-mail, konta mailowe w dobie izolacji

e-mail to w dzisiejszych czasach podstawa korespondecji w intenecie

zazwyczaj, każdy pracownik ma skrzynkę mailową w domenie firmowej, każdy Jan Kowalski albo Krystyna mają prywatną skrzynkę

czy to na bezpłatnym gmail, wp.pl czy onet. większość ludzi świadomych technologii i internetu mają włączona synchronizację między pocztą a telefonem komórkowym, aplikacje klienta pocztowego takiej jak Thunderbird czy Outlook zazwyczaj za pomocą nowoczesnego i aktualnie standardowego protokołu IMAP są synchronizowane z serwerem poczty elektronicznej, protokół IMAP umożliwia synchronizację w locie tzn. usuwamy coś z serwera, synchronizuje się z klientem poczty, usuwamy korepondencję mailową z klienta, automatycznie usuwa się z serwera

normalnie w pracy spotykamy się z ludźmi, jeździmy środkami komunikacji miejskiej, co się dzieje podczas rządowych obostrzeń? nie wolno nam tego robić a komunikacja między ludzka czy to na poziomie prywatnym czy biznesowym dalej musi istnieć bo firma musi przetrwać ten tragiczny czas.

co się w związku z tym dzieje? wzrasta ruch sieciowy jeśli chodzi o korespondencję mailową i www

jakie są tego skutki? serwery pocztowe dostawców są skonfigurowane „jakoś”, jakoś to znaczy tak żeby działały, zazwyczaj konta jakie mamy to konta prywatne, albo w przypadku firm wykupione na kontach hostingowych u operatora tylko home.pl, zenbox.pl czy nazwa.pl, wykupione aby po pierwsze mieć stronę www w domenie firmowej po drugie wsparcie techniczne

Rzadko który dostawca poczty elektronicznej w przypadku normalnego konta shared hosting(współdzielone) e-mail jest przygotowany na nagły wzrost korespondencji, przypływu wiadomości mailowych, ich przychodzenie i wychodzenie w nadmiarze z infrastruktury informatycznej. to nie są systemy szyte na miarę pod duże obciążenia, do takich obciążeń są projektowane systemy szyte na miarę dedykowane, często infrastruktura jest oparta o chmury internetowe czy to Amazon Web Services czy Azure

ilość wysyłanych i przyjmowanych maili wzrasta w sposób lawinowy i pojawia się problem, ponieważ systemy po drugiej stronie zaczynają widzieć „za duży” ruch mailowy z konkretnych adresów IP konkretnych dostawców i zaczynają się zastanawiać… czy to przypadkiem nie jest spam? coś za dużo tych maili…

i zaczyna być problem dla firmy. Co jeśli firma prowadzi duży sklep internetowy typu Empik? czy Grono? ma dużą sieć kontrahentów zewnętrznych, międzynarodowe firmy z którymi współpracuje

klient dokonuje zakupu w sklepie internetowym, podczas procesu zakupu powinien dostać maila z potwierdzeniem zakupu, e-mail owszem jest wysyłany ze sklepu ale trafia do folderu spam w gmail, klient go nie zauważa i firma zaczyna mieć problem, albo firma wysyła e-maile z zamówieniami do kontrahentów w innych krajach, serwery pocztowe kontrahentów traktują maile jako spam i je blokują… transakcje za setki tysięcy złotych, faktury są blokowane przez systemy informatyczne…

takie sytuacje aktualnie zdarzają się na całym świecie, osobiście ostatnio walczyliśmy z takich przypadkiem serwerami w Afryce które używały prywatnych RBL czyli systemów które analizują czy dany e-mail/nadawca to spam czy nie

każdy serwer inaczej interpretuje wiadomość, jest inaczej skonfigurowany

kiedy nagle firma nie dostaje potwierdzenia wysyłki albo odbioru e-mail a nie wie o tym robi się problem, telefony do serwerowni, stres nerwy… pomagamy w takich przypadkach

najpopularniejsze, widoczne od razu oznaki tego że coś jest nie tak z pocztą to:

Kod błędu 500 lub 550 – nie istniejące konto pocztowe

Kod błędu 554 5.7.1 lub 550-5.7.1 – adres znajduje się na liście RBL

marketing w sieci to strona internetowa, strona internetowa to domena, domena to wizytówka firmy w sieci…

strona firmy nie występuje w googl’u to znaczy że firma nie istnieje

począwszy od zakupu przestrzeni dyskowej na stronę,zakupu atrakcyjnej wizualnie strony www, jej konfiguracje np. za pomocą CMS WordPress, zakupu domeny, każdy z tych punktów jest ważny przy budowaniu wizerunku firmy w sieci jak i jej PR, w każdym z ych punktów możecie liczyć na naszą pomoc

jak zrobić aby istniała w googlu i była jak najwyżej? SEO i płatne reklamy Google ADS

sytuacja wsparciepc.pl w internecie jeśli chodzi o podstawową platformę reklamową w internecie czyli płatne reklamy google jest patowa. Google nie zezwala na płatną reklame w sieci firmom informatycznym. Kazda próba stworzenia reklamy w google ads zakończyła się niepowodzeniem. nawet wsparcie techniczne google z irlandii dzwoniło do nas z przeprosinami… coś poradzić… trzeba żyć dalej

pozostaje reklama płatna na Facebook, i to już jest lepiej

dzięki niej w sposób płatny mamy możliwość dostać się do konkretnych odbiorów, kobiet, mężczyzn, dzieci, osób dorosłych w konkretnych miastach

aktualnie prowadzimy kampanie w mediach społecznościowych na frazy związane szeroko pojętym pogotowiem komputerowym dla Krakowa i Warszawy, następnie, w planach jest Wrocław i Gdańsk, w zależności od wyników, klientów i skutków biznesowych

kolejnym krokiem będzie reklama Facebook dla Washington DC i Chicago, będziemy się skupiać na dotarciu do społeczności amerykańskiej Polonii w oparciu o obsługę informatyczną i pogotowie komputerowe języku polskim

SEM czyli znajdź swój produkt w sieci

jak nie pomóc klientowi

udostępnij artykuł na swoich Social Media

Facebook


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *